maandag 4 april 2016

t e d v a n l i e s h o u t


































Ik ben een grote fan van Ted van Lieshout. Schrijver, scenarist, dichter en beeldend kunstenaar. Kijk voor informatie over hem op http://tedvanlieshout.nu/ of op Wikipedia. Hier volgt alvast een schitterend gedicht van hem uit "jij bent mijn mooiste landschap" (o.a. via Bol.com).

een roodaangelopen meneer en een
witgebleven mevrouw zitten op het strand
in de zon en hij kijkt naar haar alsof
zij de mooiste vrouw op aarde is
iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van.
ik zou het dolgraag gaan vertellen
en ik zou het ook durven,
maar als er later iemand komt, die mij het mooiste vind,
wil ik óók niet dat er een kind aangehuppeld komt
dat recht in zijn gezicht de waarheid zegt

Geen opmerkingen: